Monday, January 15, 2007

Empty your mind - escalant a Corones

Corones és una escola força nova situada al costat de Campdevànol que s'ha posat de moda arran de l'aparició de ressenyes a la guia del Ripollés y a la revista Escalar nº51. És una llarga i maca franja de roca amb més de 50 vies que a vegades recorda a Gelida i a vegades al Montgrony. Amb longituds entre 15 i 20 metres hi ha desploms de roca vermella amb cantos plans, forats i algun projecte d'estalactita i h iha plaques grises i més compactes. En general és un bon lloc per a fer setés tot i que hi ha vies de sisé i de vuité. Equipament òptim. Paissatge maquíssim. Casco recomanable.

Ara bé cal avisar que el grau de la zona és una mica particular. Una mica particular vull dir una mica... dur! Cap problema. Cal anar amb la ment ben buida de prejudicis i dedicar-se a escalar.

Accés. Seguint les indicacions de la revista deixem Camdevànol enrera fins a trobar el bar de carretera (!!??) "Bar ... Zero". Agafem la pista que surt a mà dreta just abans del bar. No agafem una pista asfaltada i seguim per la de terra. en prou bon estat com perquè passi un turisme. Arrivem a una cantera. Just passada la cantera aparquem a una petita esplanada. Agafem la pista que puja per la muntanya i en 5/10 minuts arribem a un coll. A mà dreta surt un camí marcat amb una fita que seguim. De seguida veiem marques de GR. Un cop arrivem a una pedra en forma de "tassa de water" o "cadira" girem a mà esquerra. Ara caminem per sobre de la feixa. Per accedir-hi cal agafar un camí a ma esquerra marcat amb una fita.

Esperò (6a+). Un pas complicat a la sortida i una sortida a role difícil. Em baixo abans de grapar l'últim seguro. No es que estigui mal equipada, es que no es pot equipar d'una altra manera. La roca mana. Roger la fa (com no) bé però baixa tant mosca com jo. Després de segon la faig mig trampejant. Senzillament és un 6b com una casa.

44 de l'Escalar (6a, *). Una via molt maca i que sí sut de primer. A la guía posa 5+. 5+? 6a? En la meva modesta opinió 6a. Atlética i evident.

La bomba (6b, *). A partir d'aquí em dedico a gorrejar top-rope però en aquest cas me'n penedeixo. Aquesta em podria haver sortit marranejant. Crec el grau és el que es marca. 6b intens.

Mixtura (6b). A l'Escalar la maquen de 6a+ i al llibre de 6b. Segons la meva opinió és 6...c! Té una secció d'uns 3 metres molt dura. Porquejo de segon de mala manera.

Sortint del fosc (6b). Tornem-hi, segons uns 6a+ i segons els altres 6b. Penso que 6b+. Via maca. Principi una mica descompost. Després una secció sobre semiestalactites per acabar en un diedre matador. Caic (de segon) a dalt.

Salut i feina (6c+/7a, **). Roger la fa al límit en un intent "impressive". De segon em deixo per fer dos o tres passos (els de pressa més petita) però vaig encadeneant de seguro en seguro. Desploma més del que sembla i de tant en tant t'hi troves preses millors del que sembla... o tot el contrari. Del grau no parlo perquè no tinc referències.

Baixant parlàvem amb en Roger que gairabé haviem esgotat les possibilitats sempre que no pujem de grau. Una llàstima perquè el sector ens ha agradat força. Els desploms, l'entorn, el bon equipament. Els equipadors han fet una bona feina! Si hi haguèssin més vies fàcils i més itineraris d'entre 6c i 7a la zona estaria abarrotà- abarrotà!

4 comments:

TRanki said...

Hola,

La zona ja fa algun temps que estava equipada, i realment ara està sempre amb penya...paisatge, vies, grau i ambient són molt bonics.

Havíem trigat en anar-hi perquè no acabavem de creure el que ens deien..i ara en realitat, és un dels llocs preferits: vies noves, bona inclinació ( enrrera), canto, duresa i pocs reposos.

Per als 7+egradistes, molt recomanables la Betty boo ( ojo un 7b dels que el pas dur pot ser extrem pels baixos), un 7a de presa petita a la esqauerra del 6b+ i el 6a del sector central, la SALUT i FEINA 8 &c+) molt i molt guapo, la NEOFEIXITES GLOBALS 8 7b curiós), el 7c a la dreta de NEOFEIXISTES, un vion del 15, GENIAL, i un 7a+ que arriba a la cadena de un 7c, just a la dreta dels 8a,8b,7c.

També molt guapo un 7b+ que a la guia surt com a projecte, just al sector central, a l'esquerra de tres 7a/a+'s...pas a bloc al sostre però via molt i molt guapa..

Salut i Corones...

Molt guapo!!!

Salut

K. said...

¿La zona de moda del ripollès?

Caldrà anar-hi, encara que a mi encara em va gran, crec.

Que es deu trigar desde Berga?

Josep Rivera said...

òstia oriol, el teu comentari em va una mica ENORME però li passo als meus colegues que per ells serà de màxim interés! de totes meneres apunto que el 6a del mig i que el 7a del costat del 6b+ (no sé perquè m'apunto un 7a però me l'apunto).

Jo vaig marranejar moooolt...

K. passat-hi, passat-hi que la zon a s'ha de veure i acabar com el popeye acabes com el popeye. Jo ahir necessitava un transplantament d'avantbraços!

Piter said...

Ieps.. vaig anar a corones el dimecres, i estic completament d'acord que el grau no es ni molt menys regalat !!

Al sector que vau estar, hi vam arribar petadissims.. pero em van semblar més ben parits els 6ens de la zona central (9 a 11, i 35 a 37 de la guia el ripollés).

Apa.. vagi b!!