Friday, February 09, 2007

Vilanova de Prades

Diumenge ens juntem amb en Catx, en Pep i tota la família a Vilanova de Prades. També estan l'Oriol i en Víctor.

En Catx es un gran escalador en tots els matissos de la paraula. Però és encara millor humorista, de l'escola de Lo Catanyà. Si el coneixeu de ben segur que heu passat bones estones amb ell.

No havia estat mai a Vilanova de Prades (ressenyes) i m'ha agradat més del que em pensava. La roca és al·lucinant. Sòlides plaques blaves amb menys forat que Margalef que gairabé no recorden el conglomerat - de fet ÉS conglomerat. Les rutes son curtes i els forats en general superficials cosa que et manté els dits estirats i els avantbraços tensos com un cable d'acer.

Anem al sector Cámping i ens quedem al principi de la feixa (esquerra).

Pastelada, 6a. Aquí no hi ha forats, la cosa consisteix en agafar-se dels volums i passejar els peus per adherències en el que recorda una escalada molt berguedaniana. L'últim pas és la mort de la mort. Em tiro a la reunió i l'agafo amb les dues mans...

Cabrita, 6a, *. Una via supercurta que se'm fa superllarga. Tensa de principi a fi, sol és 6a però sembla el doble de grau o el triple o més.

Cabronada, 6b, *. Supercurta com l'anterior. Veig com una cordada fa el primer pas, em passen la cinta pel primer seguro, etc. i tot i així em costa com la cosa que més em costa del món. El primer pas és complicat. Encadenant-la he fet el dia.

Cabra, 6a+. Ara ja no puc, m'he refredat i se m'atravessa... La veritat es que les tres vies del pedestal s'assemblen molt, tant en estil com en dificultat.

No puc més. Roger prova Nasdaravia, 7a. Jo la intento de segon. El primer seguro está com d'aquí a Kathmandú, té un pas MOLT difícil a mitja via i un de pitjor arribant a la cadena. No deu ser una via molt popular... També fa el diedre de Damian que és molt més difícil del que indica el se grau (6c). Catx i Víctor fan Esto és un infierno i efectivament, és un infierno. Després van a escalar a la següent placa a on en Pep està equipant "Gina" que per molt que surti ressenyada al llibre no té parabolts (!!??). L'Oriol y el Víctor es marquen uns 7b+ a vistíssima i Roger un 7a preciós.

He fet bones vies però segurament les millors del sector quedan a la dreta de la feixa. Així que ja tinc excusa per tornar!

No comments: