Sunday, December 03, 2006

L'edat d'or

Unes dècimes de febre i compromisos familiars van posar en risc la meva sortideta de dissabte. Afortunadament vaig tenir en compte el gran recurs que representa el boulder que en un parell d'hores escasses et deixa llest per a la planxa. De fet fluixet com em trobo de força pura vaig pensar que una visiteta a Can Boquet no em faria cap mal.

Ben abrigat i estrenant el termo vaig fer-me el recorregut que sempre faig al sector clàssic, de cinqué en cinqué. Alguns van sortir i uns altres no. Tal com em temia em falta força de dits i per la força de dits res millor que fer boulder. Vaig trobar el bosc més net de matoll que mai i els passos molt marcats amb magnesi. Però la novetat principal es la presència d'un alemany que es veu que ja fa més d'un any que hi viu. És un noi una mica empanat però molt educat que es veu que recull la brossa i passa l'escombra. Tot ell fa l'efecte de ser un señor del bosc: la olor a fum, els peus de hobbit, les càries... Escala molt bé!

En definitiva vaig dedicar el dissabte a entrenar. Perquè en roca natural també s'entrena. Si apliques el principi de millorar els punts febles entrenes. I si programes les sortides també entrenes. Ara per ara sembla que la premsa divideix als escaladors entre els que entrenen i competeixen (Patxi Usobiaga, Ramonet, Edu Marin) i els que sol escalen en roca (Chris Sharma, Dani Andrada, Dave Graham).

Sol cal veure'ls escalar plegats per entendre que aquesta separació és artificial. Molts d'ells s'han ajuntat ara per passar l'hivern a Siurana. Tant l'Edu com el Sharma acaben d'encadenar La Rambla. Segurament en Dani i en Dave la repetirán. Encabat es possible que tots baixin a Andalusia a provar Chilam Balam, la via de moda. En Sharma ja venia d'encadenar el seu mega projecte a Mallorca i en Ramonet acaba de fer 10 vies de més de 8b+ (incloent el seu tercer 8c a vista) en una curta estança a levant. És l'edat d'Or de l'escalada esportiva.

La gràcia es que aquesta edat d'or es pot seguir gairabé en directe per internet. Aquí van alguns enllaços:

Video de Chris Sharma en el seu mega projecte de Ses Pontax (i un altre)
Vídeo de Ramonet a La Rambla
Dave Graham parla de la seva estança a Siurana
Blog de Yuji Hirayama
I gràcies a en Peter un Iker Pou a Action Directe

2 comments:

Anonymous said...

Eps.. bons els videos, alguns ja els havia vist...

Te n'afegeixo de vell, pero que jo el trobo molt impresionant.. monodits a dojo!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=OEdOV3vCa44

Pedazo escalador l'Iker !!

Josep Rivera said...

"campusing... mono-campusing"

incleible, chapant d'un dit i sucant alhora... ¡im-pechinante!