Sunday, December 02, 2007

Els Graus

De Collbató surt un GR que puja cap a Montserrat i deixa a banda i banda tot un seguit de roques a on als darrers any s'ha equipat força. Cada sector no té més de cinc o sis vies i per anar d'un a un altre cal caminar amunt i avall. Els més propers estan a cins minuts del cotxe y pels més allunyats haurem de caminar un quart d'hora més.
La majoria de les roques estan orientades al sud, sud-est cosa que fa que sigui una bona zona per l'hivern. Dissabte passat ens vem reunir una bona trentena de persones però com que cada grup estava en un sector diferent en cap moment vaig tenir la sensació d'estar apilotonats. De fet David, Roger i jo vem estar sols tota l'estona. I sense cabres que tiran pedres!

Vem començar per la "placa de la Poma" que té tres vies boníssimes - 6a, V+ i 6a+ d'esq. a drt. Millor les dues primeres que comparteixen una placa amb molt de calcari a la que segueix un petit desplom. La tercera té un apretón als primers metres i després es converteix en una rampa de IV amb els parabolts allunyats. Les ressenyes les podeu trovar a Onaclimb - Tot Collbató, Els Graus (E) -.

Aquí em teniu a la via de l'esquerra.


I David arrivant a la reunió de la mateixa via:


Deprés vem pujar al "Primer pis" a o la roca canvia. Recorda més a Sant Benet, amb un tacte diferent, a on les preses de mans son pedres sobint de quars. Vem fer el 6b de més a l'esquerra, una via 5 estrelles amb una entrada dura i una bona placa de forats a dalt que se'm va escapar a l'últim moment.


Al final vem acabat al "Segón pis (dreta)" a on les vies son curtes i explosivíssimes. Pero Explosivíiisssssimes. El Roger buscava vies per cansar-se i les va trobar. Va provar les dues rutes de l'esquerra (7a+ i 7b+ que no deixen d'apretar en tot el seu recorregut) i les dos centrals que son tres i que respecte a la ressenya del llibre "Montserat Sud" tenen els graus cambiats. De fet jo vaig fer la via de més a la dreta i em vaig trobar que no hi havia una tal com diu el llibre sino dues i que a més no era 6a sino 6b - o sí que era un 6a "grau Sant Benet" però aleshores estariem parlant d'una graduació diferent a la que s'ha fet servir a la resta de la zona -.

Aquí teniu el Roger apretant al 6c+ - que tenia tela, tela, tela. Jo la vaig provar amb la corda per dalt i no vaig entendre res - com si em parlèssin en una altra llengua.


Res, a poc que tingui un moment penjaré un cròquis del segon pis tal com el vem veure nosaltres. El dibuix del llibre està bé però falten dues línies i cal cambiar un parell de graus.

No comments: